Saturday, February 14, 2009

Cik Bai VS Cik Beca

Aku memutuskan untuk berbalas pantun dengan Cik Bai.
Kenalan waktu belajar. *Eceh!*
Beliau suka mencari pasal dan menggugat kewibawaan aku.
Berikut adalah pantun yang dijual dan dibeli dengan kasar sekali.

"Molly sedang berlari-lari,
Berlari-lari mendaki gunung,
kalo anda bijak bestari,
bende apekah bila masuk segitiga bila kuar bergulung-gulung?"

Ini jawapan cik bai:


"cik beca suka menari...
menari untuk kempiskan perut buncitnya...
saya memang bijak bistari...
bende yang masuk segitiga dan keluar bergulung2 tu ketupat daun palas lah jawabnya..."

Memandangkan beliau bersikap kurang sopan, maka aku memutuskan untuk bersikap kurang manis terhadapnya.

Pandu sampai ke Jln Ampang,
Skuter Elmo Pancit tayarnye.
Wahai cik bai si telinga capang,
Jawapan anda salah la pule...

Jawapan sebenar ialah seluar dalam oi. Cik bai pakai boxer kot, bentuknya petak.

6 comments:

Dilla Y. said...

sah korang gila! huhu. nama aku ko pakai kena ad royalti tuh. haha

azman said...

awat suar dalam jawapannya?

tak paham aku...

ShaDaDooWapBeDoop said...

molimak: ko ingt ko femesSSS???

azman: sebab suar dalam yg jenis thong tu kan bentuknye segitiga, bile kite menanggalkan suar dlm die akan bergulung2. kecuali anda memakai suar dalam yg sutera, corak harimau tu.

Anonymous said...

kalo pki sua dlm longgar x b'gulung2 kot.. hahaha..

p/s: romantik tol bebalas pntun lak..

ShaDaDooWapBeDoop said...

kalo da longgar, segitiganya tak kemas. berkedut2 di tepi.
huhuhu.

p/s: romantik waklue!

fazilah aziz said...

hahahaa...bleh lak x kemas dan berkedut2.

ape2 je lah korg nih.