Sunday, August 24, 2008

Oh. Scarves so chic!

Kalau kita jln mana2 mesti kita akan spot manusia menggayakan skaf yg mcm pak Arab pakai buat serban tuh.
Too common for my liking.

Jd, aku sedang mencari skaf yg lebih unik dr biasa.

warna yg terang boleh dikontraskan dgn warna lain spt digayakan oleh Kate Bosworth sambil mengunyah kuaci.
kuning dan merah mungkin spt bendera Selangor tp tidak di US.huhuhu
suke akan flats yg dipakainya. susah nak dapat kan flats yg cute, selesa dan berpatutan harganya di pasaran tempatan.
kalo ada yg cute pn mesti tolak nilai selesa atau selesa tp harga yg tak patut utk dipakaikan pd kaki.

dan Rachel Bilson menambah sesuatu yg striking pd street wear beliau.
That's a surprise element and quirky.
masih lg kuning jd pilihan.
mungkin kerana kuning is the new black.
kasut nya mempunyai potongan yg menarik dan very vintage looking tp not something that i would go for. I would wear it if its black and minus the bow. the bow is a little overwhelming for me.


Masih berfikir dimana mahu dapatlkan skaf yg sesuai utk di dress up dan di dress down.

Dress up ke mana pun tak tahu la. Bukannya aku selalu ke party2 sekarang ni.

Mungkin aku patut mula ke party2 utk utilized kan skaf spt di bawah.Hoho...
Jd, bila aku balik dr party dan lepak minum di mana2 semua akan memandang kerana aku gila hot n sexy (perli dia...perli dia...) hahahaha...

Gadis di atas mengenakan skaf yg kalau di sini (Malaysia) ada saja di jual di kedai2 menjual tudung2. Memberi idea pd aku utk cari tudung Turki dgn corak yg moden dan warna yg fresh. Mungkin dpt di gayakan spt di atas. Bagus la tuh. Org beli tudung buat tutup kepala, aku buat ikat di leher.hmm..
Di Winter time ada menjual skaf yg agak menarik. Tp, terlalu tebal. Utk winter lagipun. nanti aku end up spt wanita di bawah di tgh panas Kuala Lumpur. Mcm tak siuman pula. Rambut pun dah ada iras-iras.huhuu...

4 comments:

Dilla Y. said...

kah kah kah kah kah
*i bet u noe ape yg aku gelakkn.
kan??
kih kih kih..

btw aku suke scarf yg winter n tym kat party tuh..
ada iras2 abgmu lah girang!! huhu

ShaDaDooWapBeDoop said...

hehehe...
tak sngka aku de begitu membangga diri dgn pandangan orh tuh..
wahahaha...

yg winter tuh cam org patah leher la aku try arituh..huhuhu

fazilah aziz said...

kahkahkah...aku pon tau.

seluar kate bosworth tu lawa.
carrot cut eh namenye?

ShaDaDooWapBeDoop said...

ntah ek. aku panggil itu skinny pants.
hehehe..