Sunday, November 9, 2008

Serangan cupid dan saleh yang tak ingin diingat

Aku di panah Cupid.
Bodoh punya Cupid.
Saja je bagi suasana hindustan pada aku supaya aku betul2 sakit di panah Cupid.
Bodoh punya Cupid.
Macam mana aku nak padam memori direnung tajam oleh si mata biru.
Bodoh punya Cupid.
Aku nak beristighfar sejuta kali untuk format memori otak aku ttg kejadian malam tu.
Cupid bodoh atau aku yang bodoh?

Kejadian bermula di suatu malam yang gila. Tengah aku terkinja2, aku terpandang seorang Saleh yang baru sampai dengan rakan2 yang aku rasa bini2 mereka semua sedang enak tidur seorang diri atau mungkin bertemankan gigolo di sebelah.

Tiada niat apa2 cuma memang tabiat aku suka memandang gelagat org.
Aku pandang Saleh, Saleh pandang aku.
Tiba2 lagu Y.M.C.A berkumandang.
Aku terkedu lalu mengangkat sebelah kening.
Saleh ternampak itu lalu membuat muka "awat hang sedih semacam dengaq lagu ni?"
Aku tergelak. Kemudian, sambung terkinja2.

Aku pandang Saleh. Saleh pandang aku sampai la malam yang gila tu hampir berakhir.
Kali terakhir aku pandang, Saleh tiada di situ. Mungkin Saleh dah balik.
Aku menoleh ke kiri untuk bercakap dengan Miss D tiba2 ternampak jembalang blonde di belakang aku.
Aku toleh.
UIKS???
Saleh kat belakang aku?

Ah, sudah. Gelabah aku. Miss D cakap dengan aku pun tak dapat tangkap dah.
Miss D pelik, dia pun toleh. Pandang aku dan buat muka "Lantak Lan Botak, Lan Makan taik Katak"
Miss D pun rasa patut kami pergi dari situ.

Tiba2 tangan aku di sahut oleh Saleh, macam nak kata "Sabaq sat, Cheq nak habaq Sket"
Tapi aku tak dengar sepatah haram perkataan terpacul dari mulut dia.
Dia cuma senyap sambil pegang tangan aku dan merenung tajam ke dalam mata aku.

Saat itu, aku terkejut + terberhenti jantung sesaat + tergelabah dan macam2 lagi ter yang ada di muka bumi..
Aku senyum, angkat tangan dan angkat kaki. Bajet Sopan nya orang Melayu.
Miss D dan yang lain telah berjaya membahankan aku sepanjang minggu ni.

Bodoh betul.


What I wear: Black Skinny, Checkered Shirt (Uniform Tadika kata Malik), Black Pumps, Hair Tie.

Regards,
Shadadoowapbedoop

5 comments:

Dilla Y. said...

isk! memang rugi! siyes rugi weyh!
haisshhh..
huhu
btw anda nampak melayu sungguh ari tuh weyh. haah

fazilah aziz said...

haa...tanpa ckp sepatah pon?
kire sign dr body language la ni.alah comel

Anonymous said...

kenape mcm t'dgr2 name malek dimention?? huhu.. pesal xngurat je incik salleh tu.. hahah..

Anonymous said...

Molly: Mmg aku melayu pun. apekah katak? ko jgn menjaja gambo2 aku di hari tu ke faz pule. nt jd bahan puler...

Faz: tak comel tapi romantis ah! hahaha

ah myra: oh maaf! tak minta permission. hak cipta terpelihara. heks. ngurat salleh? malu ah! hahaha
gedix!

fazilah aziz said...

alah romantis!