Tuesday, September 9, 2008

buka tapak tgn. goyang2. Oompa Loompa, mari menari.

Musim Perperiksaan dtg lg.
Hrp statistik keputusan cemerlang UPSR, PMR, SPM dan STPM hebat.
Melayu, this is the time to claim your rights.
Sila pastikan penyumbang terbesar keputusan cemerlang adalah Melayu.
Claim your rights only when you deserves it.

Sama saja spt merebut hak penjagaan anak.
Anak itu dah tentu2 dtg dr benih mrk maka hak mrk.
Tp, kenapa ada pihak yg tak berhak mendapat hak menjaga anak mrk sendiri?
Sbb mrk tak layak.

Jd, jgn pergi berarak bawa sepanduk di jln2 utama dan menyalakkan hak yg kau tak layak dapat kalau dah assignment kau pn tak siap, kelas pn kau tak dtg, keputusan kau cuma cukup2 makan.

Paham ye adik2 sekalian.
Good Luck!

Itu cerita lain.
Pg ni aku teringat soalan2 yg mencabar IQ dan mencabar keimanan aku.
Aku yakin anda juga pernah dikemukakan soalan2 yg jenis ini.
Kalau soalan2 ini ada dlm exam2 besar, pasti akan tercabar IQ anak bangsa.
Aku bg contoh.

Contoh 1:

Seorg adik sdg mengangkat kain di jemuran krn hujan dah turun. Lalu abgnya dtg membantu apabila cuma sehelai seluar sj yg tinggal utk diangkat. Lalu terpacul soalan mencabar IQ

"Bj ni dah basuh yek?"

Adik angkat kening sebelah dan jawab dgn selamba.

"Belum basuh. Sj jemur sblm basuh."

Abg menyepak manja punggung adiknya kerana malu akan kebodohan soalan td.


Contoh 2:

2 org menonton America's Next Top Model dgn tekun. Cuma kedgran suara TV. Lalu soalan mencabar IQ terpacul memecah kesunyian,

"Org Malaysia takleh masuk ke ha?"

Rkn senyap malas nk layan.

"Wei aku tny ko wat bodoh je?"

Rkn pndg utk pastikan beliau serius. Ya, beliau serius.

"Hmm."

*AMERICA'S Next Top Model kaaannnnnn....

Contoh 3:

Seorg rkn nk join rkn2nya yg lain ke gym buat kali pertama. Lalu menelefon rknnya utk mengesahkan rncgn mrk. Soalan mencabar IQ berbunyi spt berikut:

"Kena pakai sport shoes la kan?"

Rkn mula menyirap bandung kurg manis.

"Eh, takkan la pakai sport shoes. Pakai la kasut platform baru techno."

Gelak krn IQ tercabar.



Bg yg mengenali mungkin paham akan sifat semula jd aku yg cukup pantang IQ nya dicabar oleh persoalan begini. Apatah lg bila mrk sgt serius mahukan jwpn bg persoalan2 ini.

Aku boleh jwb soalan tu, tp Oompa Loompa yg menari dlm kotak minda akan menari dlm keadaan marah dan mula mengajak rkn2 tupainya menyerang otak aku lalu menyebabkan aku tergarang secara tak sengaja.

Aku tak garang. Salahkan Oompa Loompa dan rkn2 Tupainya.

p/s: Kisah Oompa Loompa dan rkn2 tupai adlh adaptasi Charlie & the Chocolate Factory.

4 comments:

Anonymous said...

haha..
tak suke oompa loompa dgn tupainye.
kejiiiii......

Anonymous said...

aku juge tercabar dgn soklan IQ thap tinggi itu.
rs nk sepak je org tny camtu

pandagumuk. said...

aku pnt pk loompa yg mane satu arr.lemah tul aku bila bidalan katun ni.

ShaDaDooWapBeDoop said...

faz:ye keji Oompa Loompa itu. Tp tarian nya comel.

Aisya: ye. mmg nk sepak. tp kalo abg ko sendiri tny ko berani ke nk sepak?

munh: alaa..yg makhluk kecik yg willy wonka jumpe kat utan tuh. yg menari-nari utk sume lagu