Tuesday, September 16, 2008

Bila Dada Lebih Penting

Permulaan hr yg tak tenang spt hr2 lain.
Lambat keluar dr rumah pg td kerana melayan Fieda mengumpat setelah selesai melafazkan niat puasa.
Dr Kornea Aku, aku cuma menceritakan berita sensasi pd beliau. Di beri update agar tidak ketinggalan bas. Bukanlah mengumpat namanya. Biar Tuhan tentukan. Hmm..

Sepatu tinggi jd pilihan bijak aku tatkala sudah lambat keluar. Maka, terkedek2 la aku berjalan mengejar waktu yg semakin jauh tinggalkan aku.
Sampai ke destinasi, sepatu haram ni telah tersangkut pd wide legged pant aku di tangga bas. Bersilat aku di tangga tu. Nasib baik kaki pjg, maka sempat berpijak di bumi yg nyata.


What I wear: wide legged- high waisted pant. White Shirt. Black pumps. Black bolero

Kualiti kamera sgt miskin because i bust my camera on the floor. Sdg tukar lens. Mahap


Sampai di pejabat tepat pd waktunya. Memulakan tugasan yg berkehendakkan aku menyerahkan sesuatu pd rkn sepejabat lelaki Cina. Sampai di mejanya, aku cuma letakkan apa yg patut diserahkan lalu berlalu pergi. Beliau panggil semula, sambil bercakap kepada dada aku.

Terlalu awal utk Oompa Loompa aku berkerja bg mentafsirkan apa sbnrnya yg dilihat. Beliau sdg menyampaikan sesuatu yg agak penting kpd dada aku. Mungkin beliau cemas bercakap memandang muka, maka lebih selesa bercakap dgn dada. Tp aku pula yg cemas sehingga tgn kanan mula terasa ringan utk dihayun pantas ke atas pipi tembam beliau.

Pulang ke kubikel ku, pelbagai imejan berlegar dlm kotak minda. Terlintas karakter "Fei Mao" yg suka mengenjut2 bahunya dan terasa dirinya comel. Walaupun cacat begitu, beliau masih boleh berlaku pervert kepada perempuan yg diminatinya.

Rupa "Fei Mao" adalah serupa dgn sang lelaki yg bercakap dgn dada. Cuma beliau normal dan tidak mengenjut2kan bahu. Aku cuma mampu cuba untuk memahami bahawa secara faktanya lebih 90% dr 24 jam sehari lelaki memikirkan seks dan yg sewaktu dgnnya. Bak kata seorg teman "Tgk la smpai lebam, bukan luak pun."

Tp, malu sehh... Di tgh2 pejabat tu, tak tau la mata mana lg yg memandang. Mak kau tiada dada ke? Kau yg gemuk tu pasti juga ada dada. plg kurang saiz 32B kot.

Teringat 1 ksh dr teman rapat ttg bos lelakinya yg mengaku pd slh seorang pekerja perempuan beliau yg dia TERmimpi menodai perempuan itu sbyk 4 kali. Si pekerja cuma mampu senyum berlagak tenang pdhal dlm hati terasa jijik memikirkan si bos terfikirkan beliau ketika sdg *tuuut* scr beregu mahupun scr solo. haishhhh! jauhkanlah.....

Oh ya. aku tak rela dijajah oleh pengkhianat. Itu sja. Dan petikan di bwh is very well said by Tun M.

"Young Malays, including professionals are said to have espoused liberalism and meritocracy. They question the need for affirmative action and the New Economic Policy. They believe that the Malays should compete with the other races. If they fail then they do not deserve the dominant role in the politics of Malaysia. They should accept non-Malay leadership of the country.
This view of the young Malays sounds refreshing. Unfortunately these liberal Malays are in a minority. "



Rgrds,
Shadadoowapbedoop

6 comments:

fazilah aziz said...

hahahha.
bercakap dgn dada?
apakah dada boleh bertutur kembali?

wei sian ko wei.
ni kire dah sexual harassment ni.
bkn touch,bkn verbal.
tapi uhm...sight?
hehe.

gatey sguh la cina tuh.

Dilla Y. said...

hak hakkkk.
gatey sunggo cino apek itu.
haiya meyhhh

ShaDaDooWapBeDoop said...

faz: kalo bulih aku da boleh sertai "heroes" sekawan.
Kalo bulih jugak, dada aku da ckp da,
" apa tgk2?"

pari2:hai maaaaaaaak!

ixora said...

iye?wosh..cam kisah mojojoe jugak...laki2 zaman skarg...

ShaDaDooWapBeDoop said...

mojo pn kene gak?
ia berlaku tanpa mengira saiz nmpknya...
hahaha

astaghfirullah al azim.

*segan lak ngan tashi.
kehkehkeh

ShaDaDooWapBeDoop said...

mojo pn kene gak?
ia berlaku tanpa mengira saiz nmpknya...
hahaha

astaghfirullah al azim.

*segan lak ngan tashi.
kehkehkeh