Thursday, January 8, 2009

carutan ke 4008

Beauty is in the eyes of the beholder.
Blog ini bukanlah berbentuk peribadi. Ia hanya laman aku mangarut dan merapu dan bercerita tentang karutan.
Walaupun aku tempekkan gambar2 sendiri tapi tidak terlintas ingin menempa nama dengan menjual muka atau sebagainya.
Aku sedar secara umumnya apa yang dikongsi pada umum tak selalunya dipersetujui setiap golongan.

Aku didatangi seorang pengunjung yang meninggalkan komen yang berbaur...erk... aku kurang pasti baur apa, kamu nilai sendiri.



"awak tak lawa la. tak yah tayang muka. belajar tinggi2 dulu baru boleh tayang muka dan DUIT sekali.

no offence.

sesekali ada komentar begini apa salahnya kan?

jujur tapi benar"

Pertama sekali, aku adalah pemegang ijazah sarjana muda sains aktuari. Suka untuk aku ingatkan bahawa aktuari adalah profesion yang kedua terbaik di dunia untuk tahun 2009. Walaupun aku belajar tak sampai ke negeri China, tapi tak lah setakat SPM sahaja.

The Best Jobs

  • Mathematician
  • Actuary
  • Statistician
  • Biologist
  • Software Engineer
  • Computer Systems Analyst
  • Historian
  • Sociologist
  • Industrial Designer
  • Accountant
  • Economist
  • Philosopher
  • Physicist
  • Parole Officer
  • Meteorologist
  • Medical Laboratory Technician
  • Paralegal Assistant
  • Computer Programmer
  • Motion Picture Editor
  • Astronomer
Ihsan daripada http://cbs4.com/4yourmoney/best.worst.jobs.2.901875.html

Keduanya, aku memang tak kaya, walaupun aku kaya budi pekerti, aku faham itu hanya kaya dari segi istilah. Apa2 pun, sila cik Anonymous terangkan macam mana aku nak tayangkan duit dalam blog? sedangkan blog ni aku buka pun percuma, dan yang mengunjunginya juga percuma. Dari aku tayang duit aku dalam bentuk gambar, baik aku tayang muka aku. Lagipun, siapa kata aku tak lawa?
.
.
.
.
.
..
.
..
.
.
.


Manis tu ada la kan? kan? kan?

Kau nak blog tayang duit, buat sendiri.

Regards,

Shadadoowapbedoop

10 comments:

Dilla Y. said...

di manakah komen itu?
pakai nama ano ke? ohh pelisss..
pengecut org tuh

btw mak aku kate ko lawa oke!
ignore yg lain shada
igt je kata-kata mak aku tu.huhu

Anonymous said...

kat gambo aku ngan anuar zain. hehehe
ye. anonymous. tak berani komen part pengecut.
sebab aku pun penah wat kat kalut kelibut.
hahahaaha

ha..
tu yang wat aku syg ngan mak ko.
hahahaha

Dilla Y. said...

hahha..
lupe nk tmbh
mak aku siap jumpe live lagi
ckp depan2 lagi
bukan tgk gmbar je taw
so to ano pleaseee laaahh
jgn jeles dengan kelebihan setiap org
mekasih.
heheh

fazilah aziz said...

hehe kalut kelibut kolot.tingat kesah lame.

ano tu mesti buruk gile sampai die kasi komen camtu. persetankan aje.huhu

Anonymous said...

bodo gle statement cik ano tu..

zo said...

manis sangat

Yuni Amir said...

shada
you've got tagged

zo said...

shade.....you've been tagged

Anonymous said...

ok tu sangat lawak.ahahahahahahahah

Anonymous said...

hai cik dari-kornea-aku.

dulu sy pernah blaja di kolej persediaan, and dlm kelas sy, ada 2 org shj yg ambik aktuari sains, and diorg mmg budak2 yg sgt top.

as they said, budak top sahaja yg boleh ambik actuarial science.. ;))

so cik anon itu stupida..

-cik anon lg satu