Sunday, July 26, 2009

penemuan baru sebelum ulangtahun ke 23

Tik
Tok
Tik
Tok

Waktu sedang berlalu perlahan. Dalam masa beberapa jam lagi aku akan mencecah usia 23 tahun but yet masih banyak yang aku belum capai dalam usia sematang ini. Matang ke? huhu.
*Matlamat yang aku gebang2 kan dalam entry yang lepas tak dapat dicapai lagi kerana bulan ini abang ku yang berbadan udang tidak ke Ameghika *baca dgn loghat Kelantan*. Trying my luck in Singapore though. We'll see how its going*

Actually, birthdays are not that exciting anymore. Kenapa eh? Mungkin aku sekarang memakai PJs dan sedang berpeluh2 kerana demam aku mula kebah. *bukan sebab aku seorang yang subur seperti Ms. P yang selalu berpeluh tangannya. Tak sabar tengok anak2 kau yang diramalkan satu pasukan bola tuh.*

Kerja aku makin mencecah had kenyal pada spring kebosanan aku. Mungkin sebab konsep duduk di dalam kuliah from 9 to 5 adalah konsep yang dah tak rasional pada aku yang semakin matang ni. ehem..ehem..ehem..

Aku discover sesuatu dalam diri walaupun pekerjaan aku sangat membantutkan minda buat 6 bulan yang pertama. *4 months to go. Oh jarum panjang..bergerak la cepat*

Aku boleh hasilkan ini:






Amazing kan? Aku gunakan skill lakonan aku yang aku asah ketika English Drama Contest di Matrikulasi Changlun dulu dengan berlagak seperti menulis nota ketika waktu kuliah tetapi padahal aku menghasilkan ini:


Orang2 ada mencadangkan aku mengambil kelas menjahit untuk merelisasikan so called "rekaan" aku ni tapi kena mengambil kira masa dan tahap kerajinan aku buat ketika ini. Thats not such a bad idea though.


Takziah buat Ms P yang telah putus kasih secara muktamad dengan buah hati pengarang jantung beliau yang kini bergelar "bekas". Aku simpati kerana this break up didn't do her any good. Just keep holding on to your dignity Ms. P. You'll be alright. Didn't I just said that you've got charm. Lotsa charms... Satu pergi sepuluh mari..hehehe.

Mr J *for Jealousy* ada cuba menghubungi aku ketika aku sedang nyenyak tidur untuk menyiasat kegiatan gelap Ms. P. Konon nak korek sesuatu dari aku la tu. Nasib baik aku mengangkat telefon dengan menutup mata dan menjawab " Dah pukul berapa ni?" kepada soalan beliau yang aku tak ingat ape bende ntah. Your secret is save with me honey. Even when I'm sleep-talking. huhuhu...Kalau aku tidak berada dalam keadaan separa sedar aku mungkin akan memberi sesi kaunselling kepada Mr. J.

Mr. J,

Sila grow-up! and good luck in finding pengganti kepada Ms. P yang boleh bertahan dengan anda selama 4 tahun lebih. Susah senang bersama, Kena maki hamun, tapi TETAP! bersama. And now, kamu akhiri relationship kamu over a night out she had with a bunch of friends. STRICTLY FRIENDS.

Jauhkan aku dari lelaki yang belum akal baligh seperti ini. Aminn..

8 comments:

zo said...

nice drawing..to Ms P..dont be sad dear..life must go on..live ur life to the fullest

zo said...

oh..lupa nak wish..happy big day shade..may allah bleess u forever..and all ur wishes come true..and also may lotsa lotsa great guys knock on your door..

Dilla Y. said...

huh. matang ke?
oh kenapa aku tak taw pon bakat ko yg ni? huu..
kem slm kat Ms.P ye

ah myra said...

4 thn ke 6? Ms. P kate 6..

shadadoo said...

liza: kan?aku pun tak caye aku leh lukis gitu. ni la hasilnye dari kebusanan yang amat.

Molly: sebab aku pun baru discover. camno? huhuh.nt aku sampaikan salam ko pada dia.

Mira: 6 tahun?kalo 6 tahun maksudnye diorg start kapel 17 tahun? mustahil!

juliette said...

shada lawa la ko lukih. kem slm kt ms. P jugak. naseb putus skang dr lambat2.

ShaDaDooWapBeDoop said...

tenkiu!tenkiu!

ms p skang agak sihat walafiat.

insyaallah aku smpaikan slm ko pd die.

syaz said...

hey my dear friend, first& foremost, nk tnye why name aku syazzy GK???hahahah~ i really need an explanation..dont say gile kuasa.=P i think i'm not. nway, aku nk ckp yg i'm impressed with your drawing.never seen any before.i dont know my friend got talent in fashion! come on~ pursue! boleh aku bgge2 nnt..hehe